gyümölcs kombinálás

Az étkezésünk alapját ugye a friss, csodálatos gyümölcsök adják. Viszont nem mindegy, hogy hogyan fogyasztjuk őket. Az egyidejűleg elfogyasztott ételek kölcsönhatásba lépnek egymással és célunk, hogy a legoptimálisabb egészséget és emésztést érjük el.

A táblázat angolul van, de szépen leírok mindent magyarul. 🙂

gyümölcs kombinálás

gyümölcs kombinálás

A legjobb, ha egyszerű kombinációkat használunk, én előnyben részesítem az egy étkezésen belüli mono- táplálkozást, ami azt jelenti, hogy egyszerre csak egyfajta gyümölcsöt fogyasztok és körülbelül 2 óra múlva jöhet a következő. Ez megkönnyíti a tápanyagok felszívódását és emésztőrendszerünk is sokkal könyebben birkózik meg vele.

Dinnyefélék

görögdinnye, mézdinnye, cukordinnye, zöld belsejű sárgadinnye, ananász dinnye, mikulás dinnye, sárgadinnye stb.

Legjobb, ha magukba fogyasztjuk őket, ugyanis 95%-os víztartalmuknak köszönhetően pár óra alatt áthalad a szervezeten, továbbá preferált reggel vagy a délelőtti órákban enni őket.

Fél savas gyümölcsök

alma, körte, sárgabarack, nektarin, őszibarack, bogyós gyümölcsök, cherimoya, cseresznye, a legtöbb szőlő, mangó, szilva, licsi

Ebbe a kategóriába tartozó gyümölcsök jól kombinálhatók mind a savas, mind az édes gyümölcsökkel.

Savas gyümölcsök

grapefruit, narancs, citrom, lime, ananász, mandarin, clementin, kiwi, eper, gránátalma, paradicsom

A savas gyümölcsök kombinálását édes gyümölcsökkel kerüljük el. Az avokádó jól mixelhető ezzel a kategóriával.

Édes gyümölcsök

banán, datolya, füge, muskotály szőlő, kaki szilva, papaya, szárított gyümölcsök

Ne kombináljuk őket savas gyümölcsökkel. Fél savas gyümölcsökkel vegyíthetők.

Továbbá a paradicsom “barátságban van” az alacsony keményítő tartalmú zöldségekkel, az avokádóval és a diófélékkel is.

 

És íme egy nagyon egyszerű táplálkozási piramis is:

RawFoodPyramid

Az alapot a gyümölcsök adják, fogyasszuk őket korlátlan mennyiségben, szintúgy a zöld salátaféléket és zöldségeket. Magas zsírtartalmű növényeket mértékkel fogyasszunk, nem szükséges, hogy napi étkezésünk részei legyenek, figyeljünk, hogy a 80-10-10 tartományban maradjunk.

 

Advertisements

4 thoughts on “gyümölcs kombinálás

  1. Szia!
    Mindenhol azt olvasom, és úgy tudom, hogy a citrom a szervezetben lúgosít, habár savas gyümölcs. Ez így van? Esetleg erről van bővebb infód? 🙂
    Köszi

    • Szia Fanny!

      Valóban igaz, hogy a citromot savasnak hisszük, az íze sem véletlen savanyú, és gondolom nem meglepő, de citromsavat tartalmaz 😉
      A citromsav viszont egy gyenge sav és a citromban található lúgos ásványi anyagok, mint a kalcium, a magnézium, a kálium és a szelén ezt könnyen semlegesítik, sőt, legtöbbször a citromsavat már hamarabb feldolgozza és üríti a szervezetünk, így lúgos kémhatás érvényesül egyértelműen.

  2. Pingback: A 90 napos dieta rejtelmei

  3. Pingback: A 90 Napos Diéta Rejtelmei – hummusbunny.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s