Gyümölcsök a nagyvilágban- Tokyo

Utazásaim során mindig is kerestem a helyi piacokat, gyümölcsösöket, főtt vegánságom ideje alatt is, akkor ezzel még nem foglalkoztam, de visszagondolva, akkor is 75-80%-ban nyers növényeket fogyasztottam. Így sokszor ámulatba esve a standoktól, már akkor is sok képet csináltam róluk. Ezeket szeretném megosztani, melyik országban mivel találkoztam, hol érdemes vásárolni, milyenek az árak stb.

Az első helyszín Tokyo

A szomorú igazság az, hogy a japán főváros nem a legideálisabb frutariánusok számára. Iszonyú drága a gyümölcs és a zöldség. 1.5 hónap alatt sikerült felderíteni pár olcsóbb zöldségest, Roppongi megállótól nem messze van egy Gourmet City nevezetű nagy éjjel- nappali, bőséges a választék és tényleg lényegesen olcsóbb, ettől 2 percre egy kicsi zöldséges, Akasaka megállónál egy nagy, de olcsó szupermarketlánc boltjában is jó árakat találunk. Ha bárkit érdekelnek a pontos koordináták, kommentben lehet kérni őket! A tokyoi olcsó jelenti a magyar normális árakat. Na de nézzük csak, mit értek magas ár alatt:

1 japán jen 2.3 Ft körüli értéket ad.

IMG_1755IMG_1626

Vehetünk 1 darab almát közel 700 Ft-ért, vagy görögdinnyét több, mint 15000 Ft-ért. Jól hangzik, nem? Ezek a normál árak. Az almámat mindig ennyiért vettem, az olcsó helyeken lehetett kapni 98 JPY-ért 1 db almát, ez még mindig több, mint amennyiért otthon lehet venni 1 kg-ot. De vannak designer helyek is. Japánban ugyanis a gyümölcs “szent”, tökéletesnek kell lennie, hatalmas gondot fordítanak rá és sokszor ajándékozzák meg egymást egy-egy darab perfekt darabbal. Van alma 1500 JPY felett, vagy miniananász, de ami igazán döbbenetes, az a sárgadinnye 21000 JPY-ért vagy 9 darab eper 1890-ért.

IMG_2047IMG_2043IMG_2046IMG_2048

És akkor jöjjön egy igazi különlegesség, a fehér eper! Angolul ennek a gyümölcsnek pineberry a neve, ami a pineapple- ananász és a strawberry- eper szavakból ered. Nem kóstoltam meg, de állítólag ez az eper ananász ízű. Remélem, hamarosan őjra Tokyoba jutok, akkor biztos nem hagyom ki!

IMG_2049

A zöldségek közt is találunk európai szemnek különöset, ezek viszont Ázsiában teljesen megszokottak: egy hatalmas kínai káposzta

IMG_3038

enoki gomba

IMG_2374

lótuszgyökér

IMG_2242

kiwano, ezt sem kóstoltam meg, egyetlen egyszer láttam szupermarketben, remélem, találkozok még vele valahol

IMG_2152

Az alábbiak nem nyers vegánok, de teljesen 811 barát és gondoltam, kíváncsiak vagytok rá. Ha már az életem jelenlegi szakasza az utazásról szól, szeretem kipróbálni az újdonságokat, természetesen a számomra elfogadható mértékben, sushit- nyers halat nem fogyasztok csak azért, mert Japánban vagyok. Ilyen volt például a sakura tea. A sakura a japán cseresznyefa, ami szintén kultikus, nagy szerencsém volt, hogy áprilisban láttam a virágzást. Ekkor tartják a hanami ünnepet, az emberek százasával mennek piknikezni a parkokba a sakurafák alá, mely jó szerencsét hoz a jövőben a hiedelem szerint. Ennek a teának az az érdekessége, hogy a cseresznyefa virága sóban van tartósítva, ebből tesznek 1 darabot egy pici csésze meleg vízbe. Nagyon érdekes és meglepő íze volt, nem számítottam a sósságra.

IMG_2237

száríott kaki gyümölcs. Igen, tudom, ez így elég viccesen hangzik. Az aszalt gyómölcsök 811 barátnak számítanak, természetesen a friss mindig preferált, de sportolás közben (maraton futás és hosszabb távok, egész napos bicikliutak stb) nagyon kényelmesen szállítható és gyorsan energiát nyújtó táplálékok. Én nem voltam kitéve ilyen aktivitásnak, de nem bántam meg, hogy engedtem kíváncsiságom csábításának, nagyon nagyon nagyon finom. Édes, nyúlós, puha, fantasztikus, mellesleg organikus. IMG_2181

konnyaku és shiitake gomba

IMG_2180

párolt gyükérfélék: okra (a hosszúkás zöld), burgonya, hokkaido tök, édesburgonya, brokkoli, lótuszgyökér (a fehér lyukacsos)

IMG_1670

Japán a Hello Kitty rajongók fellegvára, cukiságból nincs hiány, Hello Kitty mindenhol ott van, természetes, hogy banánt is reklámoznak vele

IMG_3458

A mangosztánról és a maracujáról régebben írtam: https://nyersiker.wordpress.com/2013/04/23/maracuja-es-mangosztan/

Zárásképp, ismerek egy juice bar-t is, valamint árulnak 1-2 nyers vegán sütit és vegán muffint is, a Sky High Juice bar, Aoyama Dori-ról kell lefordulni Gaienmae és Shibuya megállók közt, a United Nations University után. Nagyon kedves, barátságos hely, pár férőhellyel. Én egy extrán zöld levet ittam.

IMG_3552

1 thought on “Gyümölcsök a nagyvilágban- Tokyo

  1. Pingback: Gyümölcsök a nagyvilágban- Barcelona | nyersiker

Leave a comment